Fiorelli lyfter sitt hållbarhetsarbete med nya sorteringssymboler
Fler och fler producenter börjar införa avfallssymbolerna på sina förpackningar. En av dem är Fiorelli som säljer italienska matvaror och är en del av Evanoff group. Vi har ställt några frågor till Ken Nygren, Head of Marketing & Brand på Evanoff Group om deras införande av systemet.
Varför valde ni att sätta de nya symbolerna på era produkter?
-Vi tycker att hållbarhet och därmed återvinning är oerhört viktigt. Vi vill gärna göra det vi kan för att underlätta för konsumenterna att sortera rätt, därför har vi valt att använda den nya standarden för återvinningssymboler på våra förpackningar, berättar Ken Nygren, Head of Marketing & Brand på Evanoff Group.
Var det något som var svårt/klurigt?
-Inte alls! De instruktioner och guider som finns tillgängliga var väldigt tydliga och enkla att förstå, säger Ken.
Har ni fått några reaktioner?
- Hittills har vi inte fått några reaktioner från konsumenter angående märkningarna. Det brukar vara ett gott tecken. När saker och ting är tydliga och enkla att förstå så hör sällan konsumenter av sig, hade det däremot varit tvärtom så hade vi förmodligen fått in synpunkter till vår kundservice, säger Ken.
Har ni något tips att ge andra som vill använda symbolerna på sina produkter?
- Ju fler vi är som arbetar på ett likvärdigt sätt mot ett gemensamt mål, desto större effekt får vi. Vi hoppas att fler hoppar på tåget så att vi på så vis kan bidra till en ökad återvinning!, avslutar Ken.